Gezondheidszorg is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. De leerlingen ontwikkelen een wetenschappelijk-theoretische basis m.b.t. gezondheidsbevordering, psychologie, agogisch handelen, communicatie, en deontologie, de mens en zijn plaats in de samenleving, en fysiologie en anatomie. Dat alles met oog voor contexten en voorbeelden uit de gezondheids- en welzijnszorg. Vanuit een wetenschappelijk-theoretische basis leren leerlingen als toekomstig verzorgende en zorgkundige vanuit een integrale benadering zorg dragen voor de gezondheidstoestand van de mens en cliënten ondersteunen bij taken van het dagelijks leven.
Algemene vakken | 5GZ | 6GZ | |
---|---|---|---|
Aardrijkskunde | 1 | 1 | |
Artiestieke Vorming | - | 1 | |
Engels | 2 | 2 | |
Frans | 2 | 2 | |
Geschiedenis | 1 | 1 | |
Godsdienst | 2 | 2 | |
Lichamelijke Opvoeding | 2 | 2 | |
Mens en Samenleving | 1 | - | |
Natuurwetenschappen | 1 | 1 | |
Nederlands | 3 | 3 | |
Wiskunde | 2 | 2 | |
Richtingspecifieke vakken | |||
Gezondheidszorg (incl. werplekleren waaronder 8 graaduren stage) Agogisch handelen Fysiologie & Anatomie Project maatschappij & welzijn Stage Zorg | 15 3 1 3 4 4 | 15 3 1 3 4 4 |
|
Weektotaal | 32 | 32 |